Հունվարի 5-ին լեգենդար ռեժիսոր Հայաո Միյաձակին, ով ստիպել է ողջ աշխարհին սիրահարվել ճապոնական անիմացիային, դարձավ 81 տարեկան։Նրա ստուդիայի Ghibli-ի բոլոր աշխատանքները արդիական են նաև այսօր, և դրանք միայն մանուկների համար չեն.մեծահասակները ավելի շատ են դիտում դրանք:
Նրանց թվում էր Loewe-ի կրեատիվ տնօրեն Ջոնաթան Անդերսոնը։ Հունվարի 7-ին Loewe-ն կթողարկի Studio Ghibli-ի հետ համագործակցությունը, որը նվիրված է Միյաձակիի ապրանքանիշին՝ «Spirited Away» մուլտֆիլմին, որն այս տարի դառնում է 20 տարեկան, և որի համար ռեժիսորը 2003 թվականին ստացել է «Օսկար»: Սա երկրորդ անգամն է, որ Loewe-ն միավորվում է Ghibli-ի հետ. առաջինը եղել է անցյալ տարվա հունվարին, երբ Անդերսոնը թողարկեց My Neighbor Totoro pod-ը: Եվ, ինչպես նախորդ անգամ, Loewe x Spirited Away նոր հավաքածուն կներառի պայուսակներ, քարտապաններ, շարֆեր, շապիկներ և նույնիսկ մուլտիպլիկացիոն հերոսների պատկերով մոմեր:Հավանականություն կա, որ Ջոնաթան Անդերսոնը ոգեշնչվել է ոչ միայն Միյաձակիի գրաֆիկայով, այլև նրա ուժեղ կանացի կերպարներով։
Իսկ «Spirited Away»-ում նա հատկապես վառ է. 10-ամյա Չիհիրոն, որպեսզի փրկի իր ծնողներին, համաձայնվում է ցանկացած աշխատանքի՝ չար կախարդի հրամանատարությամբ, որը գողանում է և՛ նրա իրական անունը, և՛ ինքնությունը։ Չիհիրոն կարող է ապրել միայնակ, վախեցած և տխուր, բայց նա վերադարձնում է իր ընտանիք, ազատում է իր ընկեր Հակուին կախարդանքից և խեղդում է նույնիսկ ամենաչար ոգիների սրտերը բարությամբ: Իսկ եթե դեռ չեք սուզվել ռեժիսորի կախարդական աշխարհները, ապա ոչ առանց նախանձի տեղեկացնում ենք՝ ձեզ անմոռանալի ծանոթություններ են սպասվում այլ աղջիկների, աղջիկների ու կանանց հետ, որոնցից յուրաքանչյուրն արժանի է դառնալ ձեր օրինակը։Սկսած 1980-ականներից, Ghibli-ի մյուս հինգ տղամարդ համահիմնադիրների հետ միասին, Միյաձակին ստեղծեց ֆիլմեր, որտեղ սյուժեն հիմնված էր ուժեղ կին կերպարների վրա (հոլիվուդում այն մոդայիկ դառնալուց շատ առաջ): Եվ նրա մուլտֆիլմերի վրա մեծացած մեկից ավելի սերունդ սովորեց այն դասը, որ կին լինելը չի նշանակում համապատասխանել այս կամ այն մակերեսային իդեալին։ Ի վերջո, դա ոչ թե այն բանն է, թե ինչպիսի տեսք ունես կամ ինչպես ես վարվում այս կամ այն բանի հետ , այլ այն, թե ով ես դու իրականում:Միյաձակիի տիեզերքի հետ ծանոթությունը ամենից հաճախ սկսվում է Spirited Away-ով, քանի որ սա իսկապես ռեժիսորի ամենահայտնի աշխատանքն է, որը նախկինում նույնիսկ հաճախ ցուցադրվել է դաշնային ալիքներով: Այնուամենայնիվ, մենք ձեզ խորհուրդ չենք տալիս կանգ առնել միայն դրա վրա: Չնայած դա դարձավ կոմերցիոն առումով ամենահաջողակը, սակայն Միյաձակիի մյուս մուլտֆիլմերը մտքի մասշտաբով հաստատ նրան չեն զիջում։ Spirited Away-ից հետո կարող եք դիտել Nausicaa of the Valley of Wind-ը :Այնտեղ գործողությունները տեղի են ունենում պատերազմից հազար տարի անց, որը ոչնչացրեց ամբողջ արդյունաբերական քաղաքակրթությունը։ Պետությունները միմյանց վրա արձակել են կենսաբանական զենքեր, և այժմ մոլորակը ծածկված է թունավոր բույսերով և հսկայական թունավոր միջատներով։ Մարդիկ կարող են ազատ տեղաշարժվել միայն ռեսպիրատորներով և թռչող նավերով, ասես փոխառված լինեն Ժյուլ Վեռնի վեպերից։ Նրանք, ովքեր հայտնվում են փողոցում առանց պաշտպանիչ դիմակի, հանդիպում են են մահացու հիվանդության (մենք չենք ուզում վախեցնել, բայց քննադատները հաճախ Միյաձակիի աշխատանքը մարգարեական են անվանում):
Մարդկության ճակատագիրը երիտասարդ արքայադուստր Նաուսիկայի ձեռքերում է. նա երազում է մաքրել բնությունը տոքսիններից, ուստի փորձում է հակաթույն գտնել իր գաղտնի լաբորատորիայում: Եվ նա, ինչպես Չիհիրոն, պատրաստ է ամեն ինչի իր սիրելիներին պաշտպանելու համար, նույնիսկ միայնակ թշնամու բանակին դիմակայել։ Նաուսիկան ոտքի է կանգնում իր օդային սլայդերի վրա և ձեռքերը տարածում դեպի կողքերը՝ ամբողջությամբ բացվելով կրակի առաջ: Այդպիսի քաջությունն ու անձնուրացությունը զարմացնում են տեսադաշտից այն կողմ գտնվող երիտասարդին։
Արքայադուստր Մոնոնոկեում կհանդիպեք նաև քաղաքակրթության և բնության բախմանը: Այս անգամ մենք կխոսենք այլընտրանքային անցյալի մասին, որտեղ տեխնոլոգիական առաջընթացի գալուստով մարդիկ սկսեցին կտրել ծառերը, ոչնչացնել կենդանիներին և պատերազմ հայտարարեց անտառային ոգուն (այն պատկերված է որպես հսկայական առասպելական եղնիկ, որը կարող է կյանք տալ): Այս նկարները դիտելուց հետո հարց է առաջանում՝ մարդկությունը փրկության շանս ունի՞, և որ ամենակարեւորն է՝ մենք արժանի՞ ենք դրան։ Դրան պետք է պատասխան տա նաև գլխավոր հերոսուհին՝ արքայադուստր Մոնոնոկեն, որին լքել են մարդիկ և մեծացրել գայլերը։ Նա իր կյանքը նվիրում է մարդկությունից վրեժ լուծելու համար կենդանիների և անտառների ոչնչացման համար: Սակայն բնությունը փրկելու համար պայքարող երիտասարդ արքայազն Աշիտակայի հետ հանդիպելուց հետո նա նորից հավատ է ձեռք բերում մարդկանց հանդեպ:
Այո՛, Հայաո Միյաձակիի աշխարհներում տեղ կա տղամարդկանց համար։ Ե՛վ Մոնոնոկեն, և՛ Նաուսիկան, և՛ Չիհիրոն ճանապարհին հանդիպում են արժանի գործընկերների, օգնականների և ուղեկիցների, բայց նրանք երբեք չեն դառնում նրանց փրկողները: Ghibli մուլտֆիլմերում կանայք և տղամարդիկ հավասար են, և դա ռեժիսորի կողմից կանխամտածված որոշում էր:
«Իմ ֆիլմերից շատերում գլխավոր կին հերոսները խիզախ, ինքնաբավ աղջիկներ են, ովքեր չեն վարանի պայքարել հանուն այն ամենի, ինչին հավատում են ամբողջ սրտով», — ասել է Հայաո Միյաձակին: «Նրանց պետք է ընկեր կամ աջակից, բայց ոչ փրկիչ: Ցանկացած կին նույնքան ընդունակ է հերոս լինելու, որքան ցանկացած տղամարդ։
Չնայած իրենց ողջ անպարտելիությանը, Միյաձակիի մուսաները մնում են կենդանի մարդիկ՝ ընդունակ սխալվելու և կասկածելու։ Ահա թե ինչն է նրանց դարձնում մեզ բոլորիս նման, և, հետևաբար, նրանք նույնպես ցանկանում են հավասար լինել: Նրանցից յուրաքանչյուրի ուղին ապացուցում է, որ անկախ նրանից, թե ով եք դուք՝ արքայադուստր հետապոկալիպտիկ աշխարհից, քաղաքային կախարդ, թե գայլերի աշակերտ, գլխավորն այն է, որ դուք հավատարիմ մնաք ինքներդ ձեզ և ձեր իդեալներին:
Մեկնաբանություններ